Hazánkból a francia síterepekre utazók az alábbi négy jelentősebb útvonalterv közül szoktak választani:
1. Ausztrián-Olaszországon keresztül a francia határig (Montgenévre
vagy Frejus-alagút).
Budapest - Székesfehérvár - Várpalota - Veszprém - Körmend - Szentgotthárd (osztrák határ) - Fürstenfeld - Graz - Klagenfurt - Villach - Tarvisio (olasz határ) - Udine - Venezia - Verona - Milano - Torino - Susa - Oulx -> majd innen tovább a síterep felé vagy a Montgenévre hágón, vagy a Frejus alagúton keresztül.
A francia határig ez az útszakasz 1.230 km, az útdíjak költsége oda-vissza pedig kb. 155,5 Eur + szükség esetén Frejus alagút: egy irány 55 Eur / retúr 68,60 Eur.
2. Szlovénián-Olaszországon keresztül a francia határig (Montgenévre
vagy Frejus-alagút).
Budapest - Siófok - Nagykanizsa - Tornyiszentmiklós (szlovén határ) - Maribor - Ljubljana - Postojna - Nova Goriza (olasz határ) - Villesse - Venezia - Verona - Milano - Torino - Susa - Oulx -> majd innen tovább a síterep felé vagy a Montgenévre hágón, vagy a Frejus alagúton keresztül.
A határig ez az útszakasz 1.180 km, az útdíjak költsége oda-vissza pedig kb. 167,8 Eur + szükség esetén Frejus alagút: egy irány 55 Eur / retúr 68,60 Eur.
(A sokak által megszokott Trieste-et érintő útvonal helyett érdemes a fent említett rövidebb és már jó útminőséggel rendelkező
Nova Goriza felé vezető elkerülőt választani, így autópályadíjat és időt is megtakaríthatunk).
3. Ausztrián-Németországon keresztül a francia határig (Genf vagy St. Gingolph a Lac Léman partján).
Budapest - Bécs - Linz - Salzburg - München - Memmingen - Bregenz - St. Gallen - Zürich - Bern - Lausanne - Genéve - határ (vagy Portes du Soleil felé Bern után Fribourg - Montreux - St. Gingolph) -> majd innen tovább a síterepek felé.
A francia határig ez az útszakasz 1.280 km, az útdíjak költsége oda-vissza pedig kb. 51,50 Eur + a franciaországi kisebb pályaszakasz díja, végső uticéltól függően.
(Aki esetleg a Németországi szakasz részben vagy teljesen elkerüli, és végigmegy Ausztrián Insbruck és Arlberg érintésével, számíthat dugókra a síterepekre érkező német autósok miatt, illetve az Arlberg alagútnál külön díjat is szednek).
4. Az 1. és 2. (osztrák, szlovén) útvonalak déli variánsa a Déli-Alpok síterepei felé, mely Olaszországban Veronáig megegyezik a már leírtakkal, innen pedig Brescia - Piacenza - Genova - Savona - San Remo - Menton (francia határ) felé folytatódik -> majd innen tovább a síterepek (tipikusan Isola 2000 vagy Val d'Allos) felé.
A francia határig ez az útszakasz (oszták/szlovén) összesen 1260/1210 km, útdíjak költsége oda-vissza 147/160 Eur + a francia szakasz díja.
Tankolás: A legkedvezőbb külföldi üzemanyagkutakat leginkább Szlovéniában, Ausztriában, Németországban találjátok.
Franciaországban nagy különbségek vannak a kutak között, legolcsóbbak a hipermarketek melletti diszkont kutak, ezek viszont nem működnek éjjel-nappal.
Olaszországban tankolás tekintetében a legdrágább, érdemes tehát előtte/utána megtankolni a járművet.